Handelsbetingelser​​​​​​​

www.BabySam.dk ejes og drives af BabySam A/S, CVR nr: 31370450, Nyholms Alle 3, 1 - 2610 Rødovre - Tlf. 7011 3010, BabySam@BabySam.dk.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.BabySam.dk til levering i Danmark.

Dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Bestilling og betaling

www.BabySam.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på BabySam.dk skal du være fyldt 18 år og i besidelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.


Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "Indkøbskurv", hvor du indtaster dine personlige oplysninger, vælger betalingsform og leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til BabySam.dk. Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

Du har følgende betalingsmuligheder på BabySam.dk:

Der er ikke gebyr ved betaling med ovenstående kort på BabySam.dk


Hvis du ønsker at betale med udenlandsk udstedt Mastercard eller Visa kort, vil du som en del af betalingen blive ledt gennem en sikkerhedsløsning (3D Secure), som sikrer et gennemført sikkert køb.  ​​​​​​​Læs evt. mere her.​​​​​​​


Fortrydelsesret

Når du handler på BabySam.dk har du altid 365 dages fuld returret fra den dag, du har modtaget varen. Dog kræves det, at varen er ubrugt og sendes retur i samme stand som ved modtagelsen og med de originale labels/mærker. Alle varer købt på BabySam.dk kan returneres og byttes i alle BabySam-butikker. Husk at medbringe din faktura. Refusion sker til det betalingskort, som ordren er gennemført med. Bemærk, at der kan gå nogle dage, inden du kan se pengene på din konto.

Returnering    

Hvis du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre, kan du enten vælge at aflevere i en af vores BabySam butikker eller sendes retur til os.     


Vil du returnere varen i BabySam butik, bedes du medbringe din faktura.

Vil du sende varen retur, skal du sende til følgende adresse:


BabySam Webshop

Hovedgaden 9-13

7752 Snedsted

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Eventuelle udgifter for fragtomkostninger tilbagebetales dog ikke.


Bemærk: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi: du reelt har taget varen i brug,den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.


Reklamation

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@babysam.dk eller telefonisk på + 70 11 30 10. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Husk at oplyse dit ordrenummer.

Hvis det aftales med kundeservice at varen skal indsendes til os, skal den sendes til følgende adresse:

BabySam Webshop

Hovedgaden 9-13

7752 Snedsted

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk også at vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller anden form for dokumentation så vi kan spore din ordre i vores system. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.  I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.


Hvis du vil klage over dit køb

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@babysam.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til


Center for Klageløsning og/eller Forbrugerklagenævnet

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby.


Læs mere på www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr

VERSION: 02-08-2018