Handelsbetingelser​​​​​​​

www.BabySam.dk ejes og drives af BabySam A/S


CVR nr: 31370450

Nyholms Alle 3, 1

2610 Rødovre

Tlf. 7011 3010

BabySam@BabySam.dk


1. Generelle oplysninger

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på BabySam.dk til levering i Danmark. Ønskes der dog levering til Grønland og Færøerne vil dette være mod en merpris i fragtomkostning. Vil du vide disse fragtpriser på forhånd, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice. Ellers vil du blive kontaktet efter dig køb, for at aftale nærmere.  


BabySam.dk tager forbehold for pris og trykfejl samt udsolgte varer.


2. Køb & betaling

www.BabySam.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.


For at handle på BabySam.dk skal du være fyldt 18 år og i besidelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.


Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Gennemfør betaling”. Herefter går din ordre videre til BabySam.dk. Når du har købt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af dit køb.

2.1 Betalingsmuligheder og gebyrer

Du har følgende betalingsmuligheder på BabySam.dk:


  • ​​​​​​​Visa Electron


Der er ikke gebyr ved betaling med ovenstående kort på BabySam.dk


Nb. Hvis du ønsker at betale med Mastercard, et Visa kort eller Dankort VISA/Dankort, vil du som en del af betalingen blive ledt gennem en sikkerhedsløsning (3D Secure), som sikrer et gennemført sikkert køb. Læs evt. mere her.​​​​​​​


Ved mistanke om kortsvindel kan BabySam A/S kræve betaling via bankoverførsel.


3. Fragt & levering

Hos BabySam.dk sørger vi naturligvis for at du vil få pakken på bedste og hurtigste måde. Du vil derfor ved checkout få vist hvilke muligheder du har for levering, som er gældende for netop din ordre.


Vi tilbyder følgende leveringsmuligheder:


  • Gratis levering til BabySam butik ved køb over 499,-.  (ved køb under 499,- koster fragt 19 kr.)*
  • Ved køb over 499,- leverer vi gratis til GLS pakkeshop*
  • Ved køb under 499,-. koster det 29 kr., med forsendelse til GLS pakkeshop
  • Levering til PostNord pakkeshop koster 29,-*
  • PostNord hjemmelevering til privat adresse: 55 kr. *
  • Fragtmand koster 250 kr.


Din forsendelsen forsikret og du kan spore pakken med tilsendte track & trace.


3.1 Afhent i BabySam butik

Ønsker du at afhente din ordre i en selvvalgt BabySam butik, bedes du ved kassen oplyse følgende:

  • Navn
  • Ordrenummer
  • Pakkeinformation fra enten PostNord eller GLS


Du bedes afhente din pakke i den valgte BabySam butik, senest 14 dage efter at du har modtaget besked om at pakken er klar til afhentning.


3.2 Afhent i PostNord eller GLS pakkeshop

Du vælger selv i hvilken pakkeshop, du vil hente din pakke. Når du indtaster din mailadresse og dit mobilnr. sender PostNord eller GLS automatisk en mail/sms til dig, når din pakke er klar til afhentning. Heri står hvad du skal medbringe og oplyse når du henter pakken.


*Vær opmærksom på, at der ved bestilling af særligt tunge eller ekstra store varer ikke kan leveres via PostNord, GLS eller til levering til BabySam butik. Den aktuelle leveringsmetode og fragtpris vil da fremgå af kurven. Se afsnit herunder om fragtmand.


3.3 Fragtmand

I visse tilfælde, hvis forsendelsen vejer over 35 kg. eller for stor til at sende som pakkepost, vil ekspeditionen ske via fragtmand. Vi gør dig opmærksom på, at fragtmanden leverer til kantstenen, dvs. fragtmanden bærer ikke forsendelsen til døren. Der skal være en hjemme på adressen til at modtage pakken og kvittere for modtagelsen på den aftalte leveringsdag. Fragtmanden leverer i tidsrummet mellem kl. 8.00 og 16.00 og vi har desværre ingen indflydelse på det præcise tidspunkt. Vi har dog mulighed for at bede ham kontakte dig pr. telefon ca. ½ time før forventet ankomst. Du vil efter dit køb blive kontaktet vedr. ønsket leveringsdag.​​​​​​​


Ønsker du levering til udlandet, da kontakt venligst vores kundeservice på e-mail kundeservice@babysam.dk eller tlf. 7011 3010.


3.4 Leveringstiden for varen

Du vil altid kunne se den forventede leveringstid, ved selve varen.

Som standard leverer vi inden for 1-3 hverdage, hvis ikke andet er oplyst under den pågældende vare. Bemærk at der ved bestillingsvarer generelt er længere leveringstid.




4. Fortrydelsesret

Når du handler på BabySam.dk eller i en af vore fysiske butikker, har du altid 365 dages fuld returret fra den dag, du har modtaget varen. Dog kræves det, at varen er ubrugt og sendes retur i samme stand som ved modtagelsen og i original emballage/æske med de originale labels/mærker.


For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os om din beslutning om at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på enten mail (kundeservice@babysam.dk) eller tlf. 70113010. Efterfølgende skal varen være i hænde hos BabySam inden de 365 dage efter køb, enten i fysisk BabySam butik eller hos BabySam webshop.


Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde evt. plomberinger. Læs mere i afsnit 4.1.2 ”varer undtaget fortrydelsesretten”.   


4.1 Returnering

Hvis du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre, kan du enten vælge at aflevere det i én af vores BabySam butikker eller sendes det retur til os.  Har du købt varen i butik, skal denne dog altid returneres i én af vores fysiske butikker.


Alle varer købt på BabySam.dk kan returneres og byttes i alle BabySam-butikker. Husk at medbringe din faktura.


Vil du sende din web ordre retur, skal du sende det til følgende adresse:


System Transport

Kumlehusvej 1

4000 Roskilde, Øm

Port nummer: 56-58

Att. BabySam


Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Refusion sker til det betalingskort, som ordren er gennemført med. Bemærk, at der kan gå nogle dage, inden du kan se pengene på din konto. Du skal selv betale fragtudgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.


4.1.1 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt varens købspris. Dine eventuelle fragtudgifter til at returnere varen står du selv for. Hvis du har købt varen online, bliver beløbet altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Eventuelle fragtudgifter for selvvalgt leveringsmetode ved køb tilbagebetales dog ikke.

Fra vi modtager din returordre til du kan se pengene retur på din konto, går der maks 14 dage, men ofte kortere tid.


Hvis du returnerer en vare i butik bliver alle tilgodehavende for returvarer krediteret til et kreditkort, også selvom de oprindeligt er købt kontant. Der er ikke mulighed for kontantudbetaling.


4.1.1.2 Bemærk:

Inden for de første 14 dage efter du har fortrudt dit køb, kan du miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som de fungerer på, du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du dog fortryder købet senere end 14 dage efter levering, skal varen returneres i ubrugt stand.


4.1.2 Varer undtaget fortrydelsesretten

Af sikkerheds- og hygiejnemæssige årsager, er der varer som er undtaget fra fortrydelsesretten, hvis varen er brugt og/eller hvis plomberingen er brudt. Disse undtagelser er eksempelvis, men ikke begrænset til:  Autostole og varer og udstyr som er relateret til pleje af baby og amning, eksempelvis sutter, sutteflasker, cremer, termometre, blespande, stofbleer, brystpumper, ammeindlæg og ammebrikker.




5. Reklamation

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har 2 års reklamationsret og at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.


Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@babysam.dk eller telefonisk på + 70 11 30 10. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Husk at oplyse ordrenummer.


Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk også at vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller anden form for dokumentation, så vi kan spore din ordre i vores system.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger for at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.


Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.



6. Persondata

BabySam respekterer alle ønsker om hemmeligholdelse af personoplysninger, som du afgiver på BabySams webshop. Desuden er vi opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger. BabySam registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor.

Ved at benytte BabySam.dk eller bestille varer i BabySams webshop accepterer du, at BabySam registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.

Du kan benytte BabySam.dk uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv. BabySam.dk benytter cookies (se mere i afsnittet  nedenfor), men benyttelsen af BabySam.dk medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.


For at BabySam kan handle og levere varer, nyheder og andre tjenester, har vi brug for visse personoplysninger, som du selv afgiver, eksempelvis når du:

  • Foretager et varekøb i BabySams webshop
  • Tilmelder dig et nyhedsbrev
  • Deltager i en konkurrence
  • Sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback, eller
  • I øvrigt giver personoplysninger til os via BabySam.dk eller på anden måde


Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at BabySam behandler personoplysningerne, herunder at BabySam:

  • Registrerer de personoplysninger, du afgiver herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail samt evt. andre oplysninger
  • Registrerer oplysninger om de køb, du foretager på BabySam.dk


BabySam sælger, overdrager eller på anden måde videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart og opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler, for eksempel kort-numre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende. De afgivne personoplysninger opbevares i 5 år, for at opfylde bogføringslovens bestemmelser, hvorefter de automatisk anonymiseres i vores IT systemer.


Formålet med registreringen og behandlingen af personoplysninger er at kunne levere købte varer til dig, samt hjælpe ved eventuelle fejl og mangler i forbindelse med bestilling og levering.


Du har til enhver tid ret til at:

  • Få oplyst, hvilke personoplysninger, BabySam har registreret om dig
  • Få rettet ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante personoplysninger
  • Få overflyttet dine registrerede personoplysninger til tredjemand
  • Bede om at få slettet alle personoplysninger


Du kan til enhver tid trække samtykke til behandling af personoplysninger hos BabySam tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den hidtidige behandling, der er baseret på samtykket inden tilbagetrækningen heraf.


Den dataansvarlige er

BabySam A/S

Nyholms Alle 3, 1.

2610 Rødovre

CVR. nr.: 31370450


Ethvert spørgsmål og enhver anmodning, begæring eller henvendelse i øvrigt vedr. persondata skal ske skriftligt til kundeservice på kundeservice@BabySam.dk.


Klage over BabySam A/S’ behandling af personoplysninger kan rettes til:

Datatilsynet

Borgergade 28, 5

1300 København K


dt@datatilsynet.dk

www.datatilsynet.dk​​​​​​​



7. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@babysam.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Center for Klageløsning og/eller Forbrugerklagenævnet

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg


Læs mere på www.forbrug.dk


Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr



VERSION: 28-08-2019