Ofte stillede

  spørgsmål

Vi ønsker at give den bedste kundeservice.

Så hvis du sidder inde med nogle spørgsmål til BabySam, så er du  altid velkommen til at kontakte os.

Vi bestræber os på at besvare samtlige henvendelser hurtigst muligt.


Har du et specifikt spørgsmål til os? Måske kan du finde svaret lige her.

Levering

​​​​​​​

Q: Hvad er "afhent i din lokale BabySam butik"?

A: Når du har fundet dine varer på webshoppen og har lagt dem i kurven, kan du under levering vælge, at få leveret alle dine varer til afhentning i din lokale butik.   (obs. varer som skal leveres med fragtmand kan desværre ikke leveres til BabySam butikker). Du får besked på e-mail når pakken er klar til afhentning og den bedes afhentes indenfor 14 dage.


Q: Jeg ønsker at handle på babysam.dk. Hvor lang tids levering er der på min bestilling?  

A: Vi arbejder hårdt på at yde den bedste og hurtigste levering. I langt de fleste tilfælde leverer vi inden for 1-2 hverdage (forventet leveringstid står ved den enkelte vare). Skulle der mod forventning gå længere tid, vil vores kundeservice advisere dig herom.


Q: Jeg ønsker at shoppe på babysam.dk, men jeg bor i udlandet. Kan jeg få mine varer fragtet udenfor Danmarks grænser?

A: Ja, det kan du, mod en merpris i levering. Kontakt evt. vores kundeservice, for at høre om dine muligheder.


Q: Hvordan fungerer "Klik & Hent"?

A: Med Klik & Hent kan du få overblik over, hvilken BabySam butik der har den ønskede vare på lager og reservere den, så du kan hente den i butikken. Du får en besked fra butikken, når din vare er klar til afhentning. Du kan læse mere om Klik & Hent her.


Betaling


Q: Jeg ønsker at købe et gavekort til en af jeres butikker. Hvad gør jeg?

A: Du kan altid købe gavekort til BabySam i din lokale BabySam butik. Ønsker du at købe et gavekort online, kan dette gøres her.
Gavekortet kan bruges i alle vores fysiske butikker, men det er i øjeblikket ikke muligt, at betale med gavekort på babysam.dk.



Q: Jeg vil gerne handle på babysam.dk. Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

A: På babysam.dk kan du altid betale med Dankort/Visa, Mastercard/Visa, MobilePay, Visa Electron, BabySam kort (læs mere om BabySam kortet her).



Q: Mit kort bliver afvist, når jeg forsøger at betale på babysam.dk. Hvad gør jeg?

A: Hvis du oplever problemer med at gennemføre din betaling skal du kontakte webshoppens kundeservice på kundeservice@babysam.dk eller telefon 70113010



Q: Jeg har en rabatkode til BabySam.dk - hvordan bruger jeg den?

A: Det er meget nemt. Du finder din vare, ligger den i indkøbskurven ved at klikke på køb, gå til kurven (også kaldet kassen), indtast din rabatkode i rabatkode feltet, og klik på 'Tilføj". Din rabat er nu indberegnet i totalbeløbet.



Q: Jeg ønsker at benytte mig af "afhent i butik", når jeg shopper på babysam.dk. Kan jeg vente med at betale til jeg henter pakken i butikken?

A: Nej, desværre. Du skal betale, når du tjekker ud af webshoppen. I praksis bliver din ordre bestilt fra vores weblager og sendt til din valgte BabySam butik hvor du kan hente din pakke.



Q: Jeg ønsker at shoppe hos BabySam nu, men først betale senere. Hvilke muligheder her jeg?

A: Du kan altid betale med Viabill, og dermed udsætte din betaling.



Q: Jeg ønsker at købe en barnevogn/møbel/autostol hos jer, men har set den billigere et andet sted. Hvad gør jeg?

A: I BabySam har vi prismatch på alle vores ”hårde kategorier”. Du kan læse mere om vores prismatch her eller henvende dig i din lokale BabySam butik, så vil de altid være behjælpelige med at vurdere om de kan prismatche varen.



Q: Jeg har handlet på babysam.dk, hvornår trækker I pengene fra min konto?

A: Vi reserverer pengene på din konto, når du bekræfter din bestilling. Pengene trækkes dog først, når varen afsendes.



Q: Jeg har lagt en ordre på varer fra babysam.dk, men ikke modtaget en bekræftelse på mail. Hvad gør jeg?

A: Først vil vi anbefale dig, at du tjekker dit spamfilter, da en del bekræftelser desværre ender der. Finder du ikke din bekræftelse der, kan det måske skyldes at du har skrevet din e-mailadresse forkert. Kontakt da webshoppen på kundeservice@babysam.dk. De vil så besvare din henvendelse hurtigst muligt.



Returnering/Bytte


Q: Jeg har betalt med mastercard eller Visa Electron og ønsker at annullere min ordre. Hvordan får jeg mine penge hurtigst muligt?

A: Når du betaler med mastercard eller Visa Electron, bliver beløbet for dit køb reserveret og det er kun din bank som kan frigive beløbet igen. Vi vil naturligvis gerne gøre hvad vi kan for at hjælpe dig.


Dette gøres ved at:
Du kontakter os, med henblik på at få bekræftet at vi har annulleret ordren.
Vi sender bekræftelse til din mail hurtigst muligt.
Du kontakter din bank, vedlægger dokumentation fra os om at din ordre er annulleret og beder dem om at slette reservationen.


Ved betaling med mastercard og Visa Electron bliver beløbet for dit køb ikke hævet med det samme, men blot reserveret. Selvom en ordre annulleres, kan det tage op til 30 dage før pengene frigives af din bank. Vi kan desværre ikke selv fremskynde processen, men vi kan således hjælpe dig med at bekræfte at dit køb er annulleret, så din bank hurtigere kan frigive beløbet.


Q: Jeg ønsker at sende en vare retur til webshoppen. Hvad gør jeg?

A: Du kan altid returnere din vare i én af vores fysiske butikker. Husk blot at varen skal være ubrugt, i original emballage og med originale labels/mærker.  Ønsker du at  sende din vare, skal den sendes til følgende adresse:


Prime Cargo

Nordager 28 – port 77-80

6000 Kolding

Att. BabySam


Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Du skal selv betale fragtudgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.


Q: Jeg har købt varer på babysam.dk, men jeg ønsker at bytte den. Hvad gør jeg?

A: Vi har altid 365 dages returret i babysam.dk, og varer du ønsker at bytte/returnere, kan du enten sende retur til webshoppen eller du kan tage varen med ned i din lokale BabySam butik, hvor de også vil kunne hjælpe dig. Du kan altid enten bytte til en anden vare eller få pengene retur, husk blot at varen skal være ubrugt og i original emballage. Læs evt. mere under vores handelsbetingelser.



Q: Jeg har returneret en vare, og ønsker pengene retur. Hvornår kan jeg forvente at de er på min konto?

A: Pengene betales retur på det kreditkort købet er foretaget med. Det er værd at bemærke at der kan gå et par arbejdsdage før beløbet er tilgængeligt på din konto. Bemærk at hvis du har betalt med Mastercard, kan der gå længere tid, alt efter hvilken aftale du har med din bank.


Q: Jeg ønsker at få udbetalt mit gavekort, hvordan gør jeg?

A: For at få udbetalt et gavekort skal gavekortet sendes til gavekort@babysam.dk med angivelse af hvilken bankkonto pengene skal udbetales til.
Ekspeditionstiden vil være 5-8 hverdage fra modtagelse af gavekortet, og der vil være et håndteringsgebyr på 25,- pr. gavekort.

Er gavekortet købt gennem en samarbejdspartner, forholder vi os retten til at fratrække eventuelle omkostninger der måtte være for os i denne forbindelse.


Q: Kan jeg ændre i min ordre?

A: Når først ordren er lagt, har vi desværre ikke mulighed for at ændre i den, og vi kan derfor ikke tilføje eller fjerne varer, samt ændre farve eller størrelse.  
Vi kan forsøge at annullere din ordre, hvorefter du har mulighed for at lave en ny bestilling med de varer du ønsker. Her er det vigtigt at du kontakter kundeservice umiddelbart efter din ordre er lagt, så de kan forsøge at annullere den.


Du kan kontakte webshoppens kundeservice på telefon 7011 3010.

Reklamationer


Q: Min barnevogn/autostol er gået i stykker. Hvad gør jeg?

A: Du skal henvende dig til din lokale BabySam, og foreligge dem problemet. De vil så vurdere omfanget af skaden, og få booket den rette reparatør til jobbet.



Q: Jeg skal bruge nye hjul (eller andre reservedele) til min barnevogn. Hvad gør jeg?

A: Du skal henvende dig til din lokale BabySam butik og forelægge dem dine behov. Det er nemlig kun personalet i butikkerne, der kan bestille reservedele hjem til dig og oplyse pris. På den måde sikrer vi, at I altid for den rette rådgivning og bestilt de rigtige reservedele hjem.



Q: Jeg har købt en vare på babysam.dk, men den er beskadiget ved levering. Hvad gør jeg?

A: Hvis din ordre mod forventning er beskadiget eller behæftet med fejl ved modtagelsen, bytter vi den naturligvis omkostningsfrit for dig. Reklamationer skal være os i hænde senest 30 dage efter modtagelsen.



Q: Jeg har købt en vare, der desværre er gået i stykker. Hvad gør jeg?

A: I BabySam har vi to års reklamationsret. Du har altid mulighed for, at tage din vare med ned i din lokale BabySam butik, hvor de vurderer om fejlen kan udbedres, eller der skal ombyttes til en ny vare. Ønsker du at oprette en reklamationssag online, kan dette gøres her.



Q: Har I en reparatør, som kan hjælpe mig?

A: Ja, det har vi. Se nedenstående skema hvornår vores reparatør er i hvilke butikker.



BabySam Sjælland

Vi arbejder på højtryk for at få tider på Sjælland.



BabySam Jylland

MandagAalborg SVHolstebro

Kl. 10:00 - 13:00Kl. 10:00 - 17:00
Tirsdag

Herning



K. 10:00 - 16:00
Onsdag
Aalborg SVHerning


Kl. 10:00 - 13:00Kl. 10:00 - 16:00
TorsdagViby JAalborg SVHolstebro

Kl. 8:00 - 18:00Kl. 10:00 - 13:00Kl. 10:00 - 17:00

tlf. tid 9-11

Fredag
TilstHerning


Kl. 10:00 - 14:00Kl. 10:00 - 16:00



BabySam Fyn

Mandag/TorsdagOdense

Kl. 10:00 - 13:00
FredagOdense

Kl. 10:00 - 13:00





Udlejning


Q: Jeg ønsker at benytte mig af jeres udlejningsprogram. Hvad gør jeg?

A: Du kan læse mere om vores udlejningsprogram her. Henvend dig efterfølgende i din lokale BabySam butik, så du kan høre om dine konkrete muligheder.


Babybox


Q: Jeg er gravid, og ønsker at hente en af jeres babyboxe. Hvordan bestiller jeg denne?

A: Du skal gå ind på babybox.dk og tilmelde dig. Når du har modtaget en bekræftelsesmail fra babybox, som indeholder en kode, kan du derefter hente Babyboxen i din lokale BabySam butik.




Kontakt os


Q: Jeg ønsker at kontakte webshoppen. Hvordan kommer jeg i kontakt med dem?

A: Du kan altid skrive til webshoppens kundeservice på kundeservice@babysam.dk De vil besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. Du kan også ringe til dem på 70 11 30 10 mandag – fredag fra kl. 9-16.



Q: Jeg ønsker at kontakte min lokale BabySam butik, hvor kan jeg finde kontaktoplysninger til dem?

A: Find din butik lige her


Fik du ikke svar på dit spørgsmål, så kan du altid rette henvendelse til kundeservice på babysam.dk via vores chat,

på tlf. 70 11 30 10, mail kundeservice@babysam.dk, på facebook.com/babysam eller i din lokale BabySam butik.​​​​​​​